Mocna NGO – projekt szkoleniowy w obszarze zapewnienia dostępności
Stowarzyszenie Młodych Lubuszan (partner projektu) wraz z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego (lider projektu), rozpoczyna realizację projektu „Mocna NGO”, finansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, w ramach II Osi Priorytetowej „Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji”, Działania 2.16 „Usprawnianie procesu stanowienia prawa”.
Czas realizacji: 01.01.2021 – 31.12.2022.
Celem projektu jest wzmocnienie potencjału instytucjonalnego i eksperckiego 30 organizacji pozarządowych (NGO) z całej Polski, działających na rzecz upowszechnienia dostępności, w zakresie prowadzenia audytów dostępności inwestycji infrastrukturalnych oraz innych produktów i usług publicznych,
poprzez przeprowadzenie wsparcia szkoleniowego dla 192 przedstawicieli organizacji pozarządowych, w zakresie prowadzenia audytów dostępności.
Organizacje pozarządowe zakwalifikowane do udziału w projekcie będą zróżnicowane pod kątem profilu działalności, w szczególności z obszarów tematycznych: zdrowie, sport i turystyka, szkolnictwo wyższe, edukacja, kultura, usługi społeczne, rynek pracy i transport.
Rekrutacja będzie prowadzona w oparciu o dwustopniową analizę złożonej dokumentacji:
- kryteria formalne: złożenie formularza rekrutacyjnego, prowadzenie statutowej działalności na rzecz osób z niepełnosprawnościami, wskazanie wiodącego obszaru działania (zgodnie ze statutem)
- kryteria premiujące: reprezentowanie NGO działającej w przynajmniej jednym
z obszarów tematycznych; reprezentowanie NGO działającej w przynajmniej 2 lub więcej obszarach wymienionych wyżej.
Oferowane wsparcie:
- 48-godzinny pakiet szkoleniowy (łącznie 16 dni x 8 godz.) ma na celu przygotowanie NGO do prowadzenia audytów, według wymogów dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
W ramach kompleksowego programu szkoleń zaplanowano 3 moduły szkoleniowe:
- moduł z audytowania cyfrowego (5 dni x 8 godz. dydaktycznych)
- moduł z audytowania informacyjno-komunikacyjnego (5 dni x 8 godz. dydaktycznych)
- moduł z audytowania architektonicznego (5 dni x 8 godz. dydaktycznych)
oraz moduł wprowadzający do zagadnień dostępności (1 dzień x 8 godz. dydaktycznych)
W jednej grupie szkoleniowej będzie uczestnicząc 12 osób.
Program szkoleń jest zgodny z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przekazana wiedza oraz narzędzia zastosowane podczas szkoleń spowodują sposób weryfikacji zdobytych umiejętności uwzględniający pilotażową realizację audytów przez szkolone organizacje.
Partnerzy dopuszczają możliwość modyfikacji programu w oparciu o bieżące potrzeby uczestników/czek projektu.
- Średnio 100 godzin doradztwa (w tym superwizje/wizyty monitoringowe/weryfikacja raportu z audytu pilotażowego) będzie świadczone przez ekspertów/ekspertki podczas szkoleń i pomiędzy zjazdami szkoleniowymi oraz po zakończeniu szkolenia w trakcie tworzenia pilotażowych audytów raportów z poszczególnych obszarów.
W tracie całego wsparcia uczestnicy/uczestniczki projektu będą mogli/mogły korzystać z repozytorium e-learningowego.
Audyty będą się odbywały na podstawie udostępnionym narzędzi do audytów i zdobytej wiedzy oraz otrzymanego wsparcia. Raporty z audytów pilotażowych zostaną sprawdzone przez ekspertów/ekspertki dostępności, na tej podstawie zostanie zweryfikowana wiedza i kompetencje uczestników/czek projektu i wydany certyfikat nabycia kompetencji w danym obszarze.
Korzyści dla NGO:
Wsparcie w ramach projektu ma służyć przygotowaniu organizacji pozarządowych do świadczenia usług certyfikacji, w tym do ubiegania się o uzyskanie statusu podmiotu dokonującego certyfikacji, o którym mowa w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Biuro Partnera Projektu:
Stowarzyszenie Młodych Lubuszan
ul. Młynarska 1
69-200 Sulęcin
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 517 573 386
Biuro Lidera Projektu:
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
ul. Racławicka 58, 30-017 Kraków
(Centrum Biurowe Proton, I piętro)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 12 444 73 49
tel.: 12 629 85 14
Zapraszamy do kontaktu!